Kisah di sebatang jambatan.

Petang tu Ali dan Abu terasa macam best kalau jalan-jalan kat kampung naik kereta waja sambil bukak tingkap. Membazir je pakai air-cond ni. Angin petang memang damai kalau kat kampung-kampung. Kalau boleh sambil jalan tu bukak pintu terus pun lagi cun. Sejuk je. Tambah pulak ade awek berjalan berlenggang macam itik pulang petang memang melengkapkan terus kedamaian petang tu. Hikhik.

Setelah 3-4 round menjelajah satu kampung sebab nak tayang waja baru beli, maka Ali dan Abu pun nak balik. Dah nak maghrib dah pun. Disebabkan nak sampai ke rumah Abu tu ade sebuah jambatan dan tak ade jalan lain, diorang pun terpakse la melalui jambatan yang ade tu. Dah la boleh muat satu kerete je. Usang pulak tu. Kene anak gorila dgn mak gorila menari-nari atas tu rasenye tanpa was-was jambatan tu boleh roboh.

Nak tak nak Ali pun tekan la pedal minyak nak redah jambatan tu. Abu yang duduk kat sebelah dah goyang dah. Gerun. Mane tahu esok kot-kot keluar pulak kat surat khabar muke depan bertajuk, "Dua sahabat baik tenggelam bersama waja kesayangannye di sebuah sungai gara-gara anak gorila dan mak gorila suke menari-nari di atas jambatan sungai tersebut". Kan ke naye?



"Bawak baik-baik Ali, mate pandang depan, focus," ujar si Abu.

"Ye aku tau la. Kau chill je dah. Aku ni sikit lagi je nak jadi pelakon Evolusi KL Drift tu. Nasib je Farid Kamil tu hensem sikit dari aku" balas si Ali tanpe menoleh kiri dan kanan. Focus.



Tiba-tiba...



Ade pulak satu kerete masuk dari depan dah macam tak reti nak sabar gayenye. Nak terberon ke ape. Potong stim betul.



Ali dengan panas hati pun jerit la, "Bro! Rilek dulu ah. Bagi gua lepas dulu!!"

"Ko jangan harap ah aku nak reverse bagi orang bodoh macam ko jalan dulu!!!!" jerit si mangkuk di dalam kereta tersebut. Aiks, Ali pulak yang kene bodoh?

"Kalau macam tu takpe la bro!! Gua gostan dulu!!" balas si Ali.



P/s : Kau paham ke tak cerite ni? Kalau tak paham bace sampai paham.





No comments:

Post a Comment