Well Done Yaw!

Ada bagusnya artis yang tak berapa femes boleh menang. Bukanlah maksud aku dia tak femes cume bak kate orang baru nak 'up' la kalau nak dibandingkan dengan otai-otai yang pernah bolot hadiah Juara Lagu macam Datuk Siti Nurhaliza mahupun Ramlah Rem. Eh eh Ramlah ramlah. Ramlah ram lah??


Pada aku, seseorang artis tu ade class kalau artis tu yang buat lagu sendiri, lirik sendiri, menang sendiri dan bila dia menang dia tak kate,"terima kasih kepada komposer kegemaran saya bla, bla, bla....". Dah macam makanan kegemaran pulak. Dekat situ pun dah boleh nampak yang dia kreatif. Dia buat lagu, lirik dan nyanyi sendiri. Tanpe perlu mengharapkan simpati mahupun empati daripada orang lain bagi merealisasikan gelora nafsu impian yang telah tersemat disanubarinya sejak kecil. Fuhhh ayat.


Oleh itu, tahniah diucapkan kepada Ana Raffali. Walaupun aku tak tengok Anugerah Juara Lagu tadi atas sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan, aku tak pernah dengar pun lagu-lagu dendangan beliau dan aku tak tahu pun lagu ape yang dipertandingkan, tapi aku memang rase dia patut menang. Well done yaw!



ana raffali AJL
umur baru 23, muke pun macam ade iras-iras my Lisa Surihani.
Ermm, nanti ajar i main gitar boleh? Hikhik.



P/s : Secara jujur, aku suka sangat tengok dia berbaju. Berbaju kurung la. Aku belum habis taip lagi. Haihhh korang ni.

3 comments:

  1. faizal tahir made his own song. he has superb vocal. his song is knowable. he is very talented and creative. he is another word of awesome-ness wei.

    tapi kenapa ana rafalli jugak yang menang? dem. anugerah undi en, boleh lah. dia cantik, sopan, perempuan, young, nice voiced, artis baru,

    would it be too harsh if i say malaysian is so lame? :)

    ReplyDelete
  2. okay2. maafkan saye. saye lelaki so kalau buat entry pasal faizal tahir macam wtheck?? gay?? haha. tade la. dia pun style doe. serious. tapi tade rezeki kan nak buat macam mane. weh kau pergi buat entry pasal FT sana. haha. it is not lame. but malaysian really love sopan2 girl yang main gitar kot? haha

    ReplyDelete
  3. kau memang bukan gay ke? hahaahhaahaa! tapi jujur ah, FT mmang superb en? grrrrr, geram. bukan geram ape, geram sebab dia tak menang. haha. at least vokal terbaik dah ah. ni persembahan terbaik je? dem.


    ana rafali tu coursemate aku do. used-to-be lah masa kat uitm. she is pretty. :)

    ReplyDelete